zondag 8 maart 2015

ff bijkletsen....

Hoi lieve allemaal,

goeiemorgen op deze stralende eerste lentedag!
Tenminste, hier in Limburg schijnt het zonnetje al volop!
Vandaag wil ik dan ook graag de tuin in, maar eerst even een berichtje.

Van de week heb ik eerst eens een jurkje gebreid voor
mijn oude beertje wat al heeel lang in haar blootje zat...


Het garen had ik laatst in Zwolle gekocht bij Jookies
op de handwerkbeurs.
Het patroon was veel te groot dus heb ik moeten verkleinen.
Mamma beer heeft een antiek jurkje aan.


Op de achterkant een paar lieve knoopjes aangezet.
Best gezellig zo met z'n tweetjes!

Dan was ik gisteren met Cindy Tempelman gezellig naar
de beurs geweest in Den Bosch.
Dank je wel meis voor de super gezellige dag!
Ik dacht niet veel te kopen want de laatste tijd staat
mijn kaarten maken wel op een erg laag pitje!
Nou....heel veel inspiratie opgedaan en jawel.....
met tassen vol naar huis natuurlijk!
Nu mijn inspiratie nog uitvoeren natuurlijk, whahaha

Ook kwamen we Miranda, Danoesja, Corrie en Cindy tegen,
zo gezellig, want ik had ze al lang niet meer gezien, en ik heb 
beloofd om binnenkort toch weer eens een kaartje te showen.
Gaat helemaal goed komen dames!

Dan even iets heeel anders.

Ik ben ook weer een nieuw projekt begonnen
op haakgebied.
Het heet crochet along en het hoe en wat kun je HIER vinden.
Het is eigenlijk net zo iets als randje per week,
maar dan met haken. Dus iedere week een paar gehaakte randen
en op het eind heb je een deken met allerhande steken gehaakt.
Dit is mijn beginnetje en mijn inspiratie qua kleur heb ik opgedaan

De kleuren in onze woonkamer zijn ook in
deze tinten, behalve het rood, dus vond ik het wel mooi
combineren. Ik ben benieuwd hoe groot de deken
gaat worden want dat weet ik niet.

Nou...dat was het weer voor vandaag, en dan
wil ik jullie een fijne dag wensen en geniet van
het zonnetje hé

Liefs Pouwla.

13 opmerkingen:

  1. Hoi Pouwla,
    Wat een lief jurkje heb je voor je beertje gemaakt, ook je gehaakte vierkant ziet er super uit hoor, mooie kleurtjes. Ben benieuwd hoe je deken is als ie af is.
    Het was leuk je gisteren op de beurs even te spreken, was lang geleden hoor!
    Lekker genieten van het lenteweer, hier schijnt de zon ook al heerlijk, denk dat we vanmiddag heerlijk ergens gaan wandelen.

    groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Pouwla. Fijn dat het goed met je gaat! en gezellig dat je naar de beurs bent geweest en leuk dat je wat blogvriendinnen hebt getroffen. Ja het kaartenvirus heb je dus nog wel wat te pakken...... Je berenjurkje is erg mooi geworden. En haken is ook leuk werk.. Veel plezier ermee. Hier is het ook prachtig weer. Straks nog een blokje om fietsen. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die Pouwla ,
    Ik vond het ook weer errug gezellig gisteren en ik heb alles weer een plekje gegeven maar het is vandaag zo`n lekker weertje zonde om binnen te zitten .
    Dus lekker buiten wat opruimen was ophangen in het zonnetje en dan trek ik straks toch even mijn stoute renschoentjes aan .
    Het berenstel ziet er super leuk uit zo saampjes.
    Nog een fijne zondag en tot gauw
    Xxx
    Cinderella

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben je toch een bezige bij. Het zonnetje was er hier bij de kust ook, maar je waaide weg. Even kopje soep genomen en lekker thuis sport kijken. gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai,

    Nou hier scheen de zon ook volop hoor! In het Westland! Wij zijn heerlijk even in scheveningen op het terras gaan zitten! Best lekker! En ja die beurzen...verslavend hoor! je komt altijd met meer thuis dan dat je eerst gedacht had!

    Groetjes Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je voor je beer een mooi jurkje gemaakt. Leuk dat je naar de beurs bent geweest. Altijd gezellig en leuk om weer nieuwe inspiratie op te doen.
    Je gehaakte vierkant ziet er mooi uit. Dat wordt vast een mooi eindresultaat. Mijn schoondochter heeft vorig jaar met zo'n haakproject meegedaan. Het is een hele mooie deken geworden.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Pouwla
    Heel leuk dat we jullie gisteren nog even zagen en hebben gesproken.
    Je beertje vind het vast ook heel fijn dat ze niet meer in haar blootje hoeft te zitten, prachtig is haar jurkje en je haakwerkje ziet er ook heel mooi uit in deze kleurtjes.
    Liefs, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Pouwla, wat een berelief jurkje heb je gemaakt, het staat heel lief vind ik.
    De kleurtjes die je gekozen hebt voor de crochet along matchen erg mooi.
    Ik vond het ook gezellig om jullie gisteren te zien en te spreken. Fijn dat je lekker inspiratie op hebt gedaan, dat houdt de sjeu erin ;)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vond het leuk je weer te zien meis op de beurs, wat ben je toch een bezig bijtje.
    Mooi is je beertje zo, ook het haakwerk is toppie, ik ben benieuwd hoe hij is als hij klaar is, dat krijgen we vast wekl te zien.
    Liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie haak- en breiwerkje heb je weer gemaakt Pouwla....Super leuk ...
    en fijn dat je een leuke beursdag heb gehad.....

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Pouwla,
    Prachtig jurkje heb je gebreid. Je haak kunsten vind ik ook prachtig.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Pouwla, wat ontzettend lief wat je gemaakt hebt voor het beertje, ze zien er beiden mooi uit nu. Persoonlijk vind ik beren ook erg leuk, heb er ook behoorlijk wat:) Ja haken en breien is ook leuk, och, eigenlijk is zoveel leuk en soms ben je net meer met iets anders bezig dan met haken. Je hebt in ieder geval weer een leuk project onder handen zie ik, de kleuren zijn prachtig en ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er al heel mooi uit. Leuk dat mijn kleurkeuze zo in de smaak valt. Heel veel plezier met het haken van de deken...

    BeantwoordenVerwijderen